Geslaagde samenwerking bij zonovergoten Prinsfestival

“We maken het niet zo groot als het vorige Prinsfestival”. Zo zei Stef bij de eerste afspraak met enkele leden van onze commissie. Nou dat is gelukt… Volgens deskundigen waren er zaterdagavond ruim 2000 bezoekers en zondag en kleine 2000. Natuurlijk kwamen die niet allemaal vanwege TOG, maar door het gedeelde enthousiasme bij de voorbereidingen is het Prinsfestival wel uitgegroeid tot een mega-evenement. En zo ging het ook met het dinerConcert op vrijdag. In eerste instantie zouden we op zaterdag een diner-concert voor hooguit 100-150 man gaan organiseren, maar dat liep dus wat anders.

Het dinerconcert hebben we eerder al eens in de steigers gezet maar kreeg om verschillende redenen geen kans. Met Stef hadden we al eens een balletje opgegooid, en die zag de samenwerking wel zitten. Het 150-jarig jubileum was een mooie aanleiding.  De samenwerking tussen TOG en De Prins liep voortreffelijk: alles kon, voor zover het technisch binnen de mogelijkheden lag van o.a. de podiumbouwers. Met Harrie was het perfect werken; flexibel en een muzikale topper, en dan voor de afwisseling Donuts Polefit erbij met een verbluffende act. En zo hebben we, met een korte muzikale voorbereiding, ons die vrijdag op de kaart gezet voor een publiek van ruim 200 gasten, waarvan velen ons nooit eerder hebben bezocht. De complimenten na afloop waren groot in getal, en ieder sprak vol lof over de sfeer, wat wij er als orkest neer hebben gezet, de afwisseling in het programma en het voortreffelijke 6-gangen diner wat door Stef, chef-kok Jordy en zijn team, werd geserveerd.

Op zaterdag hadden we ruimte gemaakt voor de Slagwerkgroep en een tweede optreden van het Harmonie-orkest, en terwijl het publiek langzaam maar zeker groeide, speelden de Samba-band en Potverdiksie totdat de band One-Shot het over kon nemen. Dit meest gevreesde moment van Stef: het leeg maken en ombouwen van het podium verliep perfect. Evenals zondag ging het opruimen van alle materialen super gesmeerd, de logistieke operatie o.l.v Jeffrey, en de vele handen van commissieleden én muzikanten zorgden daarvoor.

Onze jeugd hebben we zondag aan het werk gezien: zowel de blazers als de slagwerkers hebben zich van hun beste kant laten zien. Wat er over bleef bij het publiek? Plezier In Muziek!  Dagorkest Andante sloot het TOG-deel van het weekend af, en te zien was dat het wel erg groot aan het worden was: het paste nog maar net op het podium.  Door Stef zijn we ruimschoots voorzien van muntjes om wat te eten en te drinken, daarvoor onze dank. De medewerkers van De Prins hebben zichtbaar én hoorbaar genoten van het hele weekend, en ook wij hebben genoten van het weekend, van het mooie weer (hoeveel geluk kun je hebben…), van de optredens van de band, de DJ’s, zangers, zangeressen, van onze optredens, en van het dankbare applaus.