Uitwisseling Andante met BSO

Uitwisselingsconcert Dagorkest Andante met Bernhezer Senioren Orkest, woensdagmiddag 19 juni Theaterzaal Den Durpsherd (14.00u).Op woensdag 19 juni is het Bernhezer Senioren Orkest te gast in Den Durpsherd voor een uitwisselingsconcert met Dagorkest Andante van TOG. Beide orkesten hebben een programma voorbereid met toegankelijke en herkenbare muziek. De aftrap is voor Andante, daarna volgt een gevarieerd optreden van het BSO. Twee orkesten die de moeite waard zijn om te komen beluisteren!

Het Bernhezer Senioren Orkest (BSO) is in 2008 opgericht, staat onder leiding van Leo Boeijen en speelt een breed repertoire van populair tot klassiek. Na een start met 16 muzikanten is het orkest gegroeid naar een volwaardige harmoniebezetting met 33 leden uit Bernheze en omliggende dorpen. De wekelijkse repetities zijn sinds enkele jaren in de Muziekfabriek van Muziekvereniging Servaes uit Dinther, waar ook al een aantal concertmiddagen/avonden zijn gehouden. Het 15-jarig jubileum in 2023 is gevierd met een Kringconcert met senioren-orkesten uit Helmond en Antwerpen.

Dagorkest Andante is nog maar een jaar oud, telt inmiddels zo’n 45-50 actieve muzikanten en is onderdeel van Muziekvereniging TOG. Onder de deskundige leiding van Peter van Helvoort heeft Andante een vliegende start gemaakt, groeide snel en zowat wekelijks sloten zich muzikanten uit Berlicum en omliggende dorpen aan. Tijdens de opening van het jubileumjaar150-jaar TOG op 7 januari werd het eerste optreden enthousiast ontvangen; niet alleen door het publiek maar ook door de debuterende muzikanten zelf. Andante biedt volop ruimte voor iedereen, jong of oud, die een instrument (passend in een harmonie-setting) kan bespelen en bladmuziek kan lezen. Als repertoirestijl kiezen we met Andante voor populaire en goed in het gehoor liggende muziek als bigband of swing, evergreens, latin of film.